søndag 4. april 2010

1. Påskedag

1. Påskedag er nok en av de fineste dagene jeg vet om. For det aller første, så sto Jesus opp igjen. For det andre, så er det fantastisk mange sanger om det som jeg er utrolig glad i. For det tredje, så har jeg så mange gode minner fra akkorat den dagen. Og, for det fjerde, så kom påskeharen med alt for masse søtsaker til meg idag.
Det spiller ingen rolle at det føles som en helt vanlig dag idag, for for en del år siden var det jo ikke det. Akkorat det er jeg veldig glad for.
Nesten alle yndlingssalmene mine hører til påsken. Da jeg gikk på søndagsskolen pleide vi å synge "På Golgata sto det et kors". I familiekoret sang vi "Oppstått er Jesus". Den sangen jeg alltid likte best da jeg var mindre var "Dine hender er fulle av blomster". Også "Påskemorgen slukker sorgen" og "Han er oppstanden". For eksempel. Og så selvfølgelig "Deg være ære", du og du så vakker den er når 100 NÅLK-deltakere synger av hele sitt hjerte. Eller noen 1000 Skjærgårds- folk synger ut til Ham.

"Deg være ære,
Herre over dødens makt!
Evig skal døden være
Kristus underlagt."

Han er oppstanden, Halleluja!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar