onsdag 1. september 2010

Presentasjon av klassen min

Ifjor var vi med på ungdommens kritikerpris, klasse 2MUS/DRA (som nå er 3MUS/DRA). Jeg, Signe og Oda fikk i oppgave å skrive presentasjon til hjemmesiden deres av klassen vår. Men Bente, læreren vår, sendte den ikke inn... Harde fakta! Oda må få mesteparten av æren, inspirert av meg og Signe ;)

Klasse 2MUS/DRA er fra Alta i Finnmark, her bor vi på skolens Lavvu-internat og går på Siida Joutkaskuvlla. Innimellom reingjeting og joiking (som vi hovedsaklig holder på med her på musikk- og dramalinja) blir det ofte mye døtid, og da vi hadde lest Karasjok slekter 5 ganger hver, fant vi ut at vi skulle melde oss inn i en bokklubb. Vi var desverre litt for gamle for bokklubben. Men så hørte norsklæreren vår om ungdommens kritikerpris, noe vi alle var meget positiv til! Ikke alle bøkene falt like godt i smak, men Knausgård brant i alle fall godt da vi gikk tom for ved en kald vinternatt på vidda. I mars drar vi til Oslo for første gang i vårt liv, og det gleder vi oss veldig til. Ikke mimnst til å ta fly! Forresten, nå skriver jeg på en datamaskin, det har jeg aldri gjort før. Det er litt rart, men veldig gøy. Fikk låne den hos ordføreren i Alta for anledningen!

2 kommentarer:

  1. Hehehe, syns vi va flink å skrive presentasjon av klassen! Synd vi ikke kunne bruke den :( linka til det her inlegget på bloggen min btw!

    SvarSlett
  2. kult :D Ja, veldig kunsterisk men samtidig korrekt presentasjon.. Hvem skulle trodd vi greide å skrive så bra FØR vi lærte så mye om bøker?

    SvarSlett