onsdag 3. november 2010

Arve Tellefsen og Håvard Gimse

Igår sa liksom bare mamma at hei, Arve Tellefsen og Håvard Gimse skal vist spille Ole Bull jubileumskonsert i Hammerfest idag. Også sa liksom bare jeg at hei, jeg skriver særemne om Ole Bull og elsker han, så vi kan jo godt kjøre dit, 5 timer i bil for en konsert, hvem bryr seg. Også ble Sunniva og Marion med!
Ble skikkelig overraska, for det var ikke halvfullt engang! Men konserten var skikkelig bra, fikk noen nye inspill til særemnet og lærte litt, og fikk hørt maasse fin musikk! Kjøpte både Chopin-CDen til Håvard Gimse og Ole Bull CDen til Arve Tellefsen (og Håvard Gimse) og så signerte de jo.
Har liksom alltid lurt på hvor Arve Tellefsen har fått tak i musikken han spiller av Ole Bull, for mange av dem har jeg ikke klart å finne verken inspillt av andre eller noen form for noter på. Så, jeg spurte han siden jeg utrolig nok fikk muligheten til det! Og de hadde han fått tak i privat.
Han spurte hvilke stykker jeg tenkte på, også sa jeg et av de liksom, og det hadde han fått av en gammel organist, og han var den eneste som har den noten. Men han kunne godt fakse den til meg, altså, så ble det to i hele verden som har den. Så jeg skulle bare sende faksnr på melding til han, og så smilte jeg en god stund etterpå.

2 kommentarer: