tirsdag 16. november 2010

Oda dikter om nordlyset


(melodi se min kjole:) Det er fordi jeg er et lite nordlys, og fordi jeg er et lite nordlys!

Er det et fly? Er det en fugl? Nei! Det er nordlyset!

Nordlysets glød kaster seg over himmelen som et iskaldt teppe!

Jeg ser for meg nordlyset som en harpe i denne sangen.

Se, jeg danser over himmelen! Hvor går jeg nå? Er det øst eller vest? Klarer du å følge meg?

Jeg danser min egen dans, jeg kan ikke føres!

Jeg kan ikke føres, jeg kan ikke kjøres!

Vakker og kald, et enmanns ball!

Jeg danser alene, med mitt vakre utseende!

Jeg er vinterens sol, og solgudens Gud!

Til lyset atter en gang bleder meg bort.

Det her e så dypt! Det e så dypt!

Men dog er jeg himmelens mørkeste, du slipper ikke unna meg!

La meg være i fred, for jeg vil ikke ertes.. hehe?

Men hvis du vinker på meg med ditt hvite skjegg, så sier jeg hei hå nå er det jul igjen!

Når Rudolf lyser opp sin himmel med meg... Rudolf er rød på nesen

Og ellers så synes jeg det er godt med fiskegrateng!

Jeg er arg!

Jeg er vakker og slem, kom i mitt bordell!

Guovssahas.

3 kommentarer:

  1. Hæhæhæhæ! Kom i mitt bordell!!

    SvarSlett
  2. Hehehe, syns æ hadde riktig så mye bra å komme med! Var virkelig i det poetiske hjørnet :)

    SvarSlett
  3. Veldig verdifulle bidrag til oppgaven ja, Odapuuuz! <3

    SvarSlett