onsdag 3. november 2010

BYSO 10/11 nr 1

I helga var første BYSO- samlinga, med ny dirigent og ganske mange nye i orkesteret egentlig. Dirigenten i år er Thomas Rimul, og han er både morsom, passe streng og flink. Han kan masse, og er veldig flink å sette ord på ting. "Det skal være sånn AVADA KEDAVRA".
Han er motiverende syns jeg, og i år er jeg gruppeleder for 2. fiolin. Det er også fint, trives på 2. fiolin egentlig. Mye intonasjonstrening og telling, det har jeg godt av. Også sitter man liksom i midten så man får alle instrumentene rundt seg og hurra!
Og ikke minst, så spiller vi fin musikk. 100 Hardingtoner (Tveitt, bare noen av dem da), 4 stykker fra Jazz suite nr 2 (Schostakovitch) -det er favoritten min! også Beethoven sin Coriolano- overture, Beginnings av Buene og Norsk rapsodi nr 1 av Svendsen. Ble ingen bilder denne helga, men kanskje neste gang. Jeg er iallefall veldig glad for at jeg ble med i år :)

hehehe, også skulle jeg skrive en til gøy ting, siden dirigenten sa noe skikkelig gøy om bratsj-soloen på Astrid, mi Astrid, men jeg husker ikke hva han sa før "-det er derfor det er BRATSJsolo." og det var jo det som var det morsomme.. Jaja. Jeg, Oda og Signe har overført det vi har lært om å skape klang til hørelære, vi bruker det både i rytmelesing og melodiboka med svært stor suksess!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar