søndag 15. februar 2009

Feriemodus

Konfirmantleir i helga. Ligretto og godt fellesskap både blandt deltakere og blandt oss ungdomsledere. Stor takk til snille Hilde som sørga for påskeegg til oss hele gjengen :'D
Tipper det tok av da Bjarte, Chri og Gjertrud skrudde opp radioen og dansa både sving og bjartedans og rocka vals mens vi gaula ut av full hals og var helt med. Du får ikke mer morro en du lager sjæl. Ikke no' problem for oss, det, iallefall.
Og nå er jeg kjempesliten. Alt har gått i ett så lenge, også er det så kaldt ute og. Og nå er det endelig ferie, så her skal det hviles ut. Feriemoduset har allerede inntatt kroppen min, jeg orker ikke gå opp trappa til senga mi, og det verker i alt som heter ledd. Hendene skjelver, og kroppen sier vel egentlig ganske klart ifra at jeg har overbelasta den litt. Likevel sier hjernen min at jeg vil ut å springe og hoppe.

Det føles merkelig. Jeg kjenner jeg trenger å røre på meg, få ut energi som anntakeligvis ikke finnes i det heletatt, fordi jeg ikke orker tanken engang. Høyre hjernesellen mot venstre hjernesellen, ellernoe. Der var hele hjernekapasiteten opptatt, gitt!

I fred vil jeg legge meg ned og sove.

For du, Herre, bare du lar meg hvile trygt.
Sal 4,9

2 kommentarer: