mandag 18. januar 2010

www.blink.lol.fred.bob.kåre.org-leif

Dagen idag har vert ekstremt latterfylt. Vel, jeg vokna enda mer for sent en vanlig, trøtt etter å ha vert hele helga i Tromsø og spilt fiolin i BYSO (symfoniorkesteret), kommer egen blogg om det. Dagen starta med 4 timers satslæreprøve -får du det bedre? Jaja, jeg satt sammen med Enya, og selv uten headset tror jeg det gikk ganske greit faktisk. Ikke at jeg hørte hva jeg skreiv da; uten headset! :p
Så var det pianotime. En helt grei en. Begynt på Elegy av Grieg (op. 38 no 6), også fikk jeg en Sonatine av Beethoven, i F. Hadde kontrabasstime også, det gikk vel ikke like bra, sliten i armene, men jeg fikk en ny sang å leke litt med, og den funka egentlig veldig fint! :) Men har lyst å spille klassisk..
Så var det dagens høydepunkt; TYSKTIME! Jeg er ikke sikker på hva vi gjore i starten -men jeg vet hva jeg gjore. Jeg laga meg blink! Sånn som jeg hadde i 5. klasse. Jeg, Oda, Signe og Helge er nå på blink, og får ut alle fjortiss-tendensene (/fortizz-tendenseneh) våre der. Det er sjukt gøy! Det ble så mye bråk og fnising, at Oda, som satt mellom meg og Signe, måtte forflyttes i klasserommet. Og, da måtte vi jo snakke høyere, hvilket førte til at Oda måtte flytte til andre siden av klasserommet. -Hvilket førte til at vi måtte prate kjempehøyt! Hadde HELT latterkrampe! Alt var morsomt.
Det dumme var, at jeg ikke klarte å oppføre meg overfor Frk. Frost heller. Vi skulle bli kjent med ordboka og finne ut av genitivformene i den. Jeg jobba ikke i det hele tatt, satt bare og prata/ropte og lo meg ihjel. Da Frk. Frost kom bort til meg midt i en ordentlig latterkrampe og spurte hvordan det gikk, presterte jeg å svare "den vil ikke si hva den heter". "Hæ?" sa læreren. "Hei, jeg heter Gjertrud. Hva heter du, sa jeg til boka, men den svarer ikke" sa jeg.
Vel, jeg døpte boka. Den ble hetende "Fred Kåre". Ikke Fredd, men Fred, som i verdensfred liksom. Oda sin ble døpt Bob Kåre, og de var søsken. Læreren gikk videre til Oda. "Eiscafè står ikke i ordboka" sa Oda. Se på "cafè" istedenfor, sa læreren. "Men det er ingen ord på C her" sa Oda. "BOB staves med C, sa jeg." Så var timen slutt.
Imorgen skal vi ta speil- profilbilder til blink.

1 kommentar:

  1. hahahah, æ fikk helt ondt den timen! æ elske blink! <3

    SvarSlett