mandag 23. mars 2009

Bokstaver

Bokstaver brukes i utrolig mange sammenhenger. Tenk da, alt de brukes om og til. Helt fra jeg var 5 år har jeg kunnet skrive ned sammensetninger av bokstaver, som gav mening for andre folk. Ja, ord, altså. Fra jeg var 5 år gammel har jeg kunnet skrive ord, og det har alltid fasinert meg. Hvordan de kan brukes.
Sammensetninger av disse rare figurene vi forma på alle mulige måter da vi skulle lære dem. Små, store, i så mange forskjellige rekkefølger som gir så mange forskjellige betydninger. Noen har vanskeligere for å bruke dem enn andre. Noen klarer det bedre ved å skrive dem ned, andre ved å si dem. Noen klarer det kanskje alltid, mens andre får det aldrig til.
Noen ganger får du bare ikke sagt hva du vil med dem. Rekkefølgen du vil sette dem i bare finnes ikke i hodet ditt. De vrir på seg, og flytter på seg når du nesten ser dem klart forran deg. Sånn du vil skrive dem. Noen ganger forteller de ikke det du vil bare ved å skrive dem ned. Folk har forskjellige måter å bruke dem på også. Folk er forskjellige. Akkorat som bokstaver. Hver person er en ny bokstav, en bokstav det ikke finnes en annen av fra før. Det tar lang tid før du lærer å skrive sånne bokstaver.

2 kommentarer: